În cazul în care nu ai auzit de tapioca, probabil este pentru că provine din țările sud-americane și sud africane. Și nu este foarte populară în anumite zone ale lumii, deși are proprietăți nutritive și e potrivită chiar și pentru celiaci. Se folosește, de obicei, pentru deserturi și este o sursă bogată de carbohidrați, dar cum ziceam, fără gluten. Pe lângă asta nu conține grăsimi saturate și este foarte sățioasă, versatilă și utilă (în plus, mai conține fier, calciu, acid folic, fosfor, potasiu, zinc și magneziu și omega 3 și omega 6). Și e ușor de digerat. Ea se consumă gătită și se poate găsi în magazine sub formă de făină sau perle.

Din perle de tapioca, se poate face o budincă cremoasă sau se poate folosi în supe în loc de cartofi, paste etc., iar făina de tapioca se poate folosi pentru a face lipii (rețetă specific braziliană) sau ca agent de îngroșare în alte mâncăruri. Tapioca are gust neutru, cu toate astea, se folosește mai mult la deserturi. Pentru budinca de tapioca, care este un desert foarte ușor de făcut și răcoros, am folosit perle de tapioca pe care le-am găsit într-un magazin naturist, de la SanoVita. Pe acestea, deci, le poți găsi în aproximativ orice supermarket care are și câteva produse cu specific naturist sau magazinele cu profil naturist/bio.

Și încă o mențiune – pentru această rețetă eu am folosit cocos și zmeură, dar opțiunile sunt nenumărate, pentru că se pot pune și combina orice fel de fructe, de la banană și mere caramelizate, până la mango, ananas, fructe de pădure, gemuri sau siropuri. Practic cu orice, după gust și poftă.

Grad de dificultate
1/5

30 min

4-5 porții

În aceste trei borcănașe sunt cam 4-5 porții generoase de budincă. Pentru acestea am avut de nevoie de:

  • 60 g tapioca (1/3 cană)
  • 640 ml lapte de cocos (2 2/3 căni) - eu asta am folosit, o combinație între laptele de cocos și cremă de cocos, însă poți folosi orice lapte vegetal, consistența se schimbă puțin în funcție de asta)
  • 60 g zahăr (1/3 cană) – eu am folosit zahăr brun din trestie de zahăr, însă poți folosi orice fel de zahăr
  • ¼ linguriță sare
  • ½ linguriță esență de vanilie
  • Fructe la alegere – în cazul acesta zmeură congelată, dar poate fi ceva de sezon sau fructe exotice (mango, ananas, fructe de pădure, acum ar putea merge și mere caralizate cu zahăr brun si scorțișoară sau banane)
  • Fulgi de cocos – opționali, dar recomand

Instrucțiuni

1. Se pune tapioca și laptele de cocos (sau alternativele lui) într-o oală de mărime medie și se lasă așa timp de 30 de minute, astfel încât tapioca să se înmoaie.

2. Se adaugă zahărul peste lapte și tapioca, apoi se gătește la foc mediu până la momentul fierberii. După primul clocot, se gătește la foc mic aproximativ 15 minute până când tapioca devine transparentă, iar textura e cremoasă. În tot acest timp, e important să fie amestecată cu o lingură de lemn astfel încât să nu se lipească de oală.

3. Se oprește focul și se adaugă vanilia, se amestecă din nou și se lasă la răcit în frigider, în bolurile în care urmează să fie servită.

4. După cel puțin 3 ore de stat la frigider, budinca de tapioca se îngroașă puțin.

5. Înainte de a fi servită, se ornează cu fructe și fulgi de cocos, la alegere și după gust.

*Rețetă preluată, tradusă și adaptată de pe Pretty Simple Sweet.

6