În primul rând, pe lângă că acest cous cous e super rapid și ușor de făcut, e în totalitate vegan. Are 10 ingrediente, nu e nici sofisticat, nici plictisitor. În al doilea rând, e perfect pentru cină, ca garnitură sau exact așa, ca un prânz ușor și fresh. Îl poți găti în orice context, mai ales când ești pe fugă sau vrei sa folosești roșiile acelea care stau în frigider de câteva zile.

Ingrediente

  • 1 cană Cous Cous (eu am folosit din grâu dur de la Sanovita, deci nu paste făinoase)
  • 1 ½ cană de roșii cherry tăiate în jumate (dar se pot folosi și alte roșii)
  • ½ lămâie
  • 1 legătură pătrunjel (sau după gust)
  • 1/3 cană ulei de măsline
  • 1 lingură mirodenii mediteraneene (ierburi de Provence am folosit eu și se poate pune după gust sau oregano și busuioc)
  • ½ lingură praf de usturoi (dacă nu ai praf de usturoi, poți pune cam 1-2 căței de usturoi)
  • ½ ceapă
  • 2 căni supă de legume
  • Sare și piper (după gust)
  • Opțional: sumak, boia dulce, 1-2 linguri pastă de tomate (dacă nu sunt destule roșii)

Mod de preparare

1. Se fierbe cous cous-ul în supa de legume, proporția fiind: la o cană de cous cous, 2 căni de supă de legume.*

*Eu nu făcusem supă de legume, însă am acest mix de legume tot de la SanoVita, așa că am fiert apa cu 2 linguri de mix de legume, apoi am adăugat cous cous-ul, care s-a umflat cam in 2 minute. Am fost atentă la el și l-am amestecat ca să nu se prindă de oală. Dacă nu ai nici mix de legume, nici supă, atunci se poate fierbe, simplu, în apă.

2. Între timp se taie ceapa și se pune la călit în uleiul de măsline, în tigaie pe foc mediu-mic. (Dacă nu ai praf de usturoi, acum e momentul să adaugi și cățeii de usturoi, tăiați fin, în bucățele mici)

3. Se adaugă roșiile tăiate și în timp ce se înmoaie puțin, alături de ceapa călită, se strecoară cous cous-ul.

4. Se adaugă apoi mirodeniile, cele mediteraneene și usturoiul praf (eu am pus și o lingură de boia pentru un plus de culoare și aromă). Se amestecă puțin să se întrepătrundă aromele și gusturile.

5. Se adaugă în tigaie cous cous-ul strecurat. Se amestecă.

6. După ce se amestecă, se mai adaugă sarea, piperul, pătrunjelul tăiat. Opțional, dacă e nevoie și-ți place gustul, poți adăuga încă 1-2 linguri de ulei de măsline. Și rândul lămâii e tot la acest punct.

7. Se mai amestecă o dată.

Cum ziceam, se poate servi cu orice. Cu salată, falafel, tofu, năut, fasole sau simplu. Dat fiind faptul că acest cous cous nu face parte din categoria pastelor făinoase, e o sursă importantă de proteine, glucide și potasiu, fiind de fapt un preparat din făină de grâu dur (semolina). În plus, e ieftin și dietetic, pentru că aportul caloric nu e mare.

Poftă bună! 🙂

Iar dacă ai sugestii despre cum am putea îmbunătăți întreaga experiență pe site-ul nostru, ne poți contacta sau ne poți scrie mai jos în comentarii. Se aplică și dacă ai întrebări despre rețetă sau orice alt feedback. Mulțumim!

Rețetă inspirată de la MountainCravings

PS: Nu uita să te înscrii la giveaway:

8