Un grup de oameni curioși de alimentația sănătoasă s-a adunat la Rocket Space cu ocazia unei întâlniri despre proteina vegetală în seara de vineri, 6 decembrie. Evenimentul a fost organizat de către Carina Cichi, Andreea Codău și Andreea Mureșianu, în cadrul unei campanii de conștientizare asupra obiceiurilor nesănătoase ale clujenilor. Întâlnirea a avut loc într-un cadru intim și le-a avut drept invitate pe nutriționista Noemi Sofronie și profesoara Veronica Ilieș, creatoarea blogului Foodfeeria, care au fost deschise la discuții libere și întrebări. A fost un mod inedit de a organiza un astfel de eveniment care, de multe ori, poate reprezenta o experiență extrem de impersonală.

Legat de proteine vegetale, ea recomandă cu drag năutul și lintea, care sunt surse bogate de antioxidanți, fibre, minerale și vitamine. Aceste alimente pot fi consumate, după fierbere, în salate, creme sau diferite preparate. Ea a menționat că leguminoasele ajută la combaterea afecțiunilor cardiovasculare, a diabetului și la prevenirea cancerului care, în mod ironic, sunt adesea amplificate prin consumul de proteină animală. ”Tot ce trebuie să facem este să învățăm să folosim alimentele pentru a preveni anumite boli. Menținerea unui corp sănătos, dar chiar și vindecarea unor afecțiuni, poate sta în mâinile noastre”.

Foto: Andreea Larger

”Nu ai crede că e vegan!”

Veronica Ilieș. Foto: Andreea Larger

De altfel, după partea teoretică, Veronica Ilieș a venit cu o demonstrație a preparării alimentelor despre care s-a discutat anterior. Ea a arătat participanților cât de ușor este să faci, în propria bucătărie, preparate precum pate de soia, salată de paste cu tofu, hummus și chec vegan fără zahăr.  Veronica a menționat faptul că, odată cu venirea pe lume a fiului său, a început să se documenteze mai mult despre alimentația echilibrată și sănătoasă, ceea ce a dus astăzi la o adevărată pasiune. Totodată, consumul de preparate vegetale i-a adus ”energie din belșug, zero balonare și mai puține riduri.”

Toți invitații au fost plăcut surprinși de ușurința și rapiditatea gătirii acestor preparate, precum și de gustul lor. ”Nu ai crede că e vegan”, a fost reacția colectivă în urma degustării, în special în legătură cu checul adus de Veronica. O astfel de activitate s-a dovedit, astfel, a fi extrem de eficientă în a arăta cât de ușor este să faci mici pași către o alimentație mai sănătoasă și cum poți înlocui în preparate ingredientele de origine animală pe care le considerai necesare (de exemplu, ouăle din prăjituri, brânza din salate sau carnea din pate).  

Hummus. Foto: Andreea Larger
Pate de soia. Foto: Andreea Larger
Salată cu paste și tofu. Foto: Andreea Larger
Chec vegan fără zahăr. Foto: Andreea Larger

Toate rețetele menționate se găsesc pe Foodfeeria – dă click pe pozele de mai sus pentru a le vedea. Nu uita să încerci și rețetele noastre și să ne lași o părere! 

20